Tingimused ja eeskirjad
Kaupade ostu-müügi eeskirjad e-poes ELLIPS.EE (UAB Airsa)
Veebilehel www.ellips.ee (UAB Airsa, rg-kood 305212939, KMKR number LT100012733312, aadress Juliaus Janonio tn 11A, LT-25125 Vilnius) kehtivaid eeskirju uuendati viimati 1. juunil 2021.
1. Üldsätted
1.1. Käesolevad kauba ostu-müügi eeskirjad (edaspidi eeskirjad), pärast seda, kui ostja on need kinnitanud (pärast eeskirjadega tutvumist ja linnukese märkimist väite „Olen ELLIPS.EE reeglitega tutvunud ja nõustun nendega" kõrvale), on pooltele siduv juriidiline dokument, mis määrab ostja ja müüja õigused ja kohustused, kauba ostmise ja maksmise tingimused, kauba kohaletoimetamise ja tagastamise korra, poolte vastutuse ja teised e-poes ELLIPS.EE kauba ostmise ja müügiga seotud sätted.
1.2. Müüja jätab endale õiguse eeskirju igal ajal muuta, parandada või täiendada. Registreeritud ostjaid teavitatakse kõigist muudatustest, parandustest või täiendustest ELLIPS.EE lehele sisselogimisel ning nad peavad eeskirjad uuesti kinnitama.
1.3. Kauplemine toimub veebilehel ja ostetud kaubad toimetatakse kohale Eesti Vabariigi territooriumil, samuti saadetakse kõikidesse maailma riikidesse.
1.4. Meie e-poes on õigus ostelda teovõimelistel füüsilistel isikutel; neljateistkümne kuni kaheksateistkümneaastastel alaealistel ainult oma vanemate või eestkostjate nõusolekul, välja arvatud juhul, kui nad käsutavad oma sissetulekuid iseseisvalt; juriidilistel isikutel.
1.5. Kõik veebilehel olevad kaupade ostulepingud sõlmitakse eesti keeles. Lepingu põhitingimused ja teave tellitud kauba kohta esitatakse ostjale (1) veebilehel kauba tellimuse esitamise ajal; (2) koos müüja automaatselt genereeritud elektroonilise sõnumiga teemal "Teie tellimus on ELLIPS.EE veebilehel vastu võetud", mis saadetakse ostjale pärast kauba tellimuse vormistamist tema poolt märgitud e-posti aadressile; ja/või (3) ostja soovil muul püsival andmekandjal, lisades need koos arvega kaubasaadetisele.
2. Isikuandmete kaitse
2.1.ELLIPS.EE-l on õigus koguda ja töödelda ostja poolt ELLIPS.EE-le edastatud isikuandmeid ning vajadusel avaldada neid kolmandatele isikutele, kui see on vajalik tellimuse täitmiseks, andmetöötluseks või ELLIPS.EE tegevuse planeerimiseks ja analüüsimiseks. ELLIPS.EE-l on ka õigus kasutada ostja isikuandmeid reklaamimise ja ostjale teabe edastamise eesmärgil ELLIPS.EE tegevuse piires. ostja andmeid saab kasutada teabe saatmiseks või muuks e-poe tegevuseks alles pärast ostja nõusoleku saamist (pärast eeskirjadega tutvumist ja linnukese märkimist väite „Olen ELLIPS.EE eeskirjadega tutvunud ja nendega nõus“). Ostjal on igal ajal õigus keelata oma isikuandmete kogumine ja töötlemine, välja arvatud juhtudel, kui see on vajalik ostu-müügilepingust tulenevate nõuete täitmiseks või tellimuse täitmiseks. Andmed e-poe ostjate ja külastajate kohta on kaitstud kadumise, volitamata kasutamise ja muutmise eest. Andmekandjad on täielikult kaitstud kolmandate isikute juurdepääsu eest.
3. Ostu-müügilepingu jõustumine
3.1. Leping ostja ja müüja vahel loetakse sõlmituks hetkest, mil ostja peale ostetava(te) kauba/kaupade valimist ja ostukorvi panemist klõpsab lingil „Maksa“.
3.2. ELLIPS.EE ei ole kohustatud ostjat eraldi teavitama oma nõusolekust lepingu sõlmimiseks. Loetakse, et ELLIPS.EE kinnitab tellimuse hetkest, kui ta seda täitma hakkab.
3.3.Iga ostja ja müüja vahel sõlmitud ostu-müügileping registreeritakse ja salvestatakse ELLIPS.EE e-poe andmebaasis.
4. Ostja õigused
4.1. Ostjal on õigus osta kaupu ELLIPS.EE e-poest poest käesolevate eeskirjadega ja e-kaupluse sätestatud korras.
4.2. . Ostjal on õigus e-poes ELLIPS.EE sõlmitud kauba ostu-müügilepingust taganeda, teatades sellest müüjale kirjalikult (e-post posti teel, märkides ära tagastatava toote ja selle tellimusnumbri) hiljemalt 14 (neljateistkümne) tööpäeva jooksul kauba kättesaamise päevast.
4.3. Sätestatud õigust võib ostja kasutada üksnes juhul, kui kaup ei ole kahjustatud või selle välimus ei ole oluliselt muutunud ega seda ei ole kasutatud.
5. Ostja kohustused
5.1. Ostja peab kauba vastu võtma käesolevate eeskirjadega kehtestatud korras ja tasuma selle eest kokkulepitud summa.
5.2. . Kui ostja registreerimisvormis toodud andmed muutuvad, peab ta neid viivitamatult uuendama.
5.3. Ostja kohustub mitte edastama oma sisselogimisandmeid kolmandatele isikutele. Kui ostja kaotab sisselogimisandmed, peab ta sellest viivitamatult müüjat teavitama jaotises „Kontaktid“ märgitud sidevahendite kaudu.
5.4. Ostja, kasutades ELLIPS.EE e-poodi, kohustub järgima käesolevaid eeskirju ja mitte rikkuma Eesti Vabariigi seadusi.
5.5. Kui ostja kauba kohaletoimetamise ajal keeldub mõjuva põhjuseta kaupa vastu võtmast, peab ostja katma kauba kohaletoimetamise kulud.
6. Müüja õigused
6.1. Kui ostja püüab kahjustada e-poe töö stabiilsust ja turvalisust või rikub oma kohustusi, on müüjal õigus viivitamata ja etteteatamata piirata või peatada ostjal juurdepääs e-poele või erandjuhtudel tühistada ostja registreerimine.
6.2. Oluliste asjaolude ilmnemisel võib müüja e-poe tegevuse ajutiselt või täielikult peatada ilma ostjat sellest teavitamata.
6.3. Müüjal on õigus ostjat sellest ette teavitamata tellimus tühistada, kui ostja, olles valinud kauba eest mitte sularahas sätestatud makseviisi, ei tasu kauba eest 3 (kolme) tööpäeva jooksul.
6.4. Kui ostja valib kauba eest tasumise viisiks sularahas kauba kohaletoimetamise hetkel, võtab müüja tellimuses toodud andmetes ebaselguse korral ostjaga ühendust tellimuses märgitud telefoninumbril. Sellisel juhul hakatakse kauba kohaletoimetamise tähtaega lugema ostjaga kontakteerumise päevast. Müüjal on õigus tellimus ilma ostjat ette teatamata tühistada, kui müüja ei saa ostjaga ühendust 3 (kolme) tööpäeva jooksul.
6.5. ELLIPS.EE-l on õigus mitte sõlmida ostu-müügilepingut konkreetse tellimuse esitanud ostjaga kõigil juhtudel, sealhulgas, kuid mitte ainult, juhtudel, kui ostja on ostu-müügilepingust taganenud ja kauba tagastanud 2 või rohkem korda viimase 12 kuu jooksul.
6.6. ELLIPS.EE-l on õigus sõlmitud ostu-müügilepingust taganeda, kui lepingus märgitud kauba laovaru on lõppenud, samuti kui lepingu on sõlminud isik, kellel käesolevate eeskirjade alusel ei olnud õigust lepingut sõlmida.
7. Müüja kohustused
7.1. Müüja kohustub võimaldama ostjal kasutada e-poe ELLIPS.EE pakutavaid teenuseid käesolevates eeskirjades ja e-poes sätestatud tingimustel.
7.2. Müüja kohustub tarnima ostja poolt tellitud kaubad ostja poolt märgitud aadressile ja käesolevates eeskirjades sätestatud tingimustel.
7.3. Kui müüjal pole oluliste asjaolude tõttu võimalik tellitud kaupa ostjale tarnida, kohustub ta pakkuma võimaluste piires analoogset või sarnast toodet. Kui ostja keeldub analoogset või oma omadustelt kõige sarnasemat toodet vastu võtmast, kohustub müüja ettemaksu sooritamise korral ostjale tasutud raha tagastama 7 (seitsme) tööpäeva jooksul.
7.4. Müüja kohustub austama ostja privaatsusõigust talle kuuluvatele isikuandmetel suhtes, mis on märgitud veebipoe registreerimisvormi, välja arvatud Eesti Vabariigi õigusaktidega kehtestatud juhtudel.
8. Toodete hinnad, tasumise kord ja tähtajad
8.1. Toodete hinnad e-poes ja koostatud tellimuses on märgitud eurodes sisaldades käibemaksu.
8.2. Ostja tasub kauba eest ühel järgmistest viisidest:
8.2.1. Elektroonilise pangalingi kaudu tasumine on ettemaks, kui ostja kannab peale tellimuse kinnitamist ja internetipanga kasutamist raha ELLIPS.EE pangakontole.
8.2.2. Deebet- või krediitkaardiga tasumine on ettemaks, kui ostja maksab peale tellimuse kinnitamist MasterCardi, VISA, Visa Electroni deebet- või krediitkaartidega.
8.2.3. TransferGo kaudu tasumine on ettemaks, mis on väga mugav välismaalt pärit ostjatele, kui tasumine toimub TransferGo.com kaudu pärast tellimuse kinnitamist.
8.2.4. PayPali kaudu tasumine on ettemaks, mis on väga mugav välismaalt ostjatele, kui tasumine toimub PayPal.com süsteemi kaudu pärast tellimuse kinnitamist.
8.2.5. Tasumine sularahas kauba üleandmise hetkel: ostja tasub kauba eest selle üleandmise (üleandmise – vastuvõtmise) hetkel.
8.3. Punktides 8.2.3 ja 8.2.4 esitatud makseviiside valimisel kohustub ostja tasuma viivitamatult. Mainitud juhtudel hakatakse kaubasaadetist vormistama ja kauba kohaletoimetamise tähtaega arvestama alles pärast kauba eest tasu laekumist.
9. Kauba kohaletoimetamine
9.1. Kauba toimetab kohale müüja või müüja volitatud esindaja.
9.2. Müüja kohustub kauba ostjale tarnima vastavalt tootekirjeldustes toodud tähtaegadele. Need tähtajad ei kehti juhtudel, kui vajalikku kaupa müüja laos ei ole ning ostjat teavitatakse tellitud kauba puudusest. Samas nõustub ostja, et erandjuhtudel võib kauba kohaletoimetamine viibida vääramatu jõu (force majeure) tõttu.
9.3. Ostja kohustub kauba tellimisel märkima kauba täpse kohaletoimetamise koha.
9.4. Ostja kohustub kauba ise vastu võtma. Juhul, kui tal pole võimalik kaupa ise vastu võtta ja kaup on toimetatud märgitud aadressile, ei ole ostjal õigust esitada müüjale pretensioone kauba valele isikule üleandmise kohta.
9.5. Kauba kohaletoimetamise käigus peab ostja koos müüja või tema volitatud esindajaga kontrollima saadetise seisukorda. Kui ostja allkirjastab arve (saatelehe) või muu saadetise üleandmise-vastuvõtmise dokumendi, loetakse, et saadetis on üle antud sobivas seisukorras.
9.6. Kohaletoimetamise tasu ja kauba kohaletoimetamisega seonduv täpsem info on esitatud e-poe jaotises "Kauba kohaletoimetamine".
9.7. Juhul, kui ostja käesolevate eeskirjade alusel taganeb ostu-müügilepingust, on ta kohustatud tasuma kõik kauba tagastamise otsesed kulud müüjale. Nende müüja kulude summa arvatakse maha ostjale tagastatavate kaupade eest tasutud rahast.
9.8. Kui tellitud kaupa ei ole võimalik tarnida ühe saadetisena, siis ELLIPS.EE-l on õigus tarnida kaup mitme saadetisena.
9.9. Müüja vabaneb kõikidel juhtudel vastutusest kauba kohaletoimetamise tähtaegade rikkumise eest, kui kaup ei ole ostjale üle antud või seda ei tarnita õigeaegselt ostja süül või ostjast sõltuvatel asjaoludel.
10. Kauba kvaliteedi garantii
10.1. Toodetele kehtib nende tootja poolt antud kvaliteedigarantii ja/või kasutuskõlblikkuse periood, mille konkreetne tähtaeg (kestus) ja/või muud tingimused, sealhulgas garantiist loobumise tingimused, on esitatud selliste toodete kirjeldustes, toote pakendil ja/või tootega kaasasolevates garantiidokumentides. Kui teatud tüüpi toodetele ei ole tootjapoolne kvaliteedigarantii tagatud, kehtib sellistele toodetele vastavalt seadusele ja tootja kommertsgarantiile kaheaastane garantii, mis ei piira ega takista ostjate õigusi, mis on ostja kohta sätestatud Eesti Vabariigi tsiviilseadustikus ebapiisava kvaliteediga toote ostmist.
10.2. Ostjal, kes on ostnud ebakvaliteetse toote, on õigus teha järgmist:
10.2.1. nõuda müüjalt toote puuduste tasuta kõrvaldamist; või
10.2.2. nõuda müüjalt ebakvaliteetse toote tasuta asendamist sobiva kvaliteediga Toote vastu; või
10.2.3. nõuda müüjalt toote hinna vastavat alandamist; võii
10.2.4. ühepoolselt taganeda lepingust ja nõuda toote eest tasutud hinna tagastamist.
10.3.Ostja mõistab, et veebilehel kuvatud toodete värv, kuju ja/või muud parameetrid ei pruugi ostja poolt kasutatava seadme tehniliste omaduste tõttu vastata toote tegelikule kujule, värvile ja/või muudele parameetritele. Seetõttu, kui vajate meie toodete kohta täpsemat teavet, nõuannet või juhiseid, võtke ühendust otse müüjaga e-posti teel info@ellips.ee
11. Toodete tagastamine ja ümbervahetamine
11.1.Toodete tagastamise ja ümbervahetamise õigust on ostjal õigus kasutada 14 (neljateistkümne) tööpäeva jooksul alates toodete kättesaamise päevast, teavitades sellest müüjat eeskirjade punktis 4.2. sätestatud korras.
11.2. TTagastatav toode peab olema puhtas originaalpakendis, ostja poolt kasutamata ja säilitanud oma kaubandusliku välimuse (rikkumata etiketid, rebimata kaitsekiled jms (see punkt ei kehti juhul, kui tagastatakse defektiga toode)), samas komplektis, nagu ostja selle sai, tingimata peab esitama toote ostudokumendi. Juhul, kui ostja poolt tagastatav toode saadetakse müüjale kullerteenuseid kasutades, tuleb see toode enne saatmist panna täiendavasse (kaitse) pakendisse.
11.3. Tagastatava toote saab ostja teele saata pakiautomaati või kullerteenust kasutades. Täpsem info kauba tagastamise kohta on toodud rubriigis "Kauba tagastamine". Juhul, kui toode tagastatakse punktis 4.2. sätestatud õiguse alusel, kannab kauba tagastamise kulud ostja. Kui tagastatakse valesti saadetud ja/või ebakvaliteetne toode, kohustub müüja sellise toote vastu võtma ja asendama selle analoogse sobib tootega. Juhul, kui müüjal analoogset toodet ei ole, tagastab ta ostjale toote eest tasutud raha.
11.4. Müüjal on õigus mitte vastu võtta ostja poolt tagastatud kaupa, kui ostja ei järgi käesolevas artiklis sätestatud kauba tagastamise korda.
12. Vastutus
12.1. Ostja vastutab täielikult ostja registreerimisvormil esitatud andmete õigsuse eest. Kui ostja ei esita registreerimisvormis täpseid andmeid, ei vastuta müüja sellest tulenevate tagajärgede eest.
12.2.Ostja vastutab oma toimingute eest, mida ta sooritab selles e-poes.
12.3. Ostja vastutab oma sisselogimisandmete edastamise eest kolmandatele isikutele. Kui ELLIPS.EE pakutavaid teenuseid kasutab kolmas isik logides e-poodi sisse ostja sisselogimisandmeid kasutades, peab müüja seda isikut ostjaks.
12.4. Müüja vabaneb igasugusest vastutusest juhtudel, kui kahju tuleneb sellest, et ostja, vaatamata müüja soovitustele ja ostja kohustustele, ei lugenud käesolevaid eeskirju, kuigi talle oli selline võimalus antud.
12.5. Kui müüja e-poes on linke teiste ettevõtete, asutuste, organisatsioonide või eraisikute veebilehtedele, ei vastuta müüja seal leiduva teabe ega tegevuste eest, ei halda, kontrolli ega esinda neid ettevõtteid ja isikuid.
12.6. Kahju tekkimisel hüvitab süüdlane pool teisele poolele tekkinud otsesed kahjud.
13. Teabevahetus
13.1. Müüja saadab kõik teated ostja registreerimisvormis esitatud e-posti aadressile.
13.2. Ostja saadab kõik teated ja küsimused müüjale e-poe jaotises „Kontaktid“ märgitud sidevahendite kaudu.
14. Lõppsätted
14.1. Nende eeskirjade alusel tekkivaid suhteid reguleerib EV seadusandlus.
14.2. Kõik käesolevate eeskirjade rakendamisest tulenevad vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, lahendatakse vaidlused EV seaduste kohaselt.